woensdag 6 juli 2011

Puber.

Abby is nu in het begin van haar puber periode.
Van lieve pup, die haar baasjes overal achterna loopt en alles zo goed mogelijk willen doen.
Is ze nu aan het veranderen in een "monster" met veel energie.
Afgelopen week gingen we wandelen met zijn 3-en
Abby, Roger en ik.
In het veld laat ik haar los, ze stoof weg, achter een konijn aan.
Hup de mais in, om vervolgens 20 minuten later pas weer te verschijnen.
We hoorden haar in de verte af en toe keffen, maar reageren op KOM HIER, ho maar.
De dag erna flikte ze Roger het weer.
Nu mag ze verlopig niet meer los. Eerst maar eens leren luisteren.
En ze staat nu onder strikt appél. We zijn nu heel streng voor haar.

Terwijl ik boven aan het bellen was, komt Abby me na de trap op.
Mag eigenlijk niet, maar ik had er niet aan gedacht de haldeur dicht te doen.
Abby komt me begroeten met haar kauwbotje.
Struint vervolgens wat over de bovenverdieping, om daarna te gaan liggen kauwen.
Naar ik dacht op haar botje. Het was dus een schoen van mij. Die notabene ook nog opgeruimd was.
Ze had hem gewoon uit het rek gegrist.
De hele hak had mevrouw in korte tijd kapot geknaagd. ( grrr)

We gaan onze handen nog vol krijgen met dit stuk ondeugd.
Hopelijk zijn we over een jaar klaar met haar, en hebben we een fijne hond die luistert en geen schoenen meer kapot knaagt.

( Bianca, hoeveel schoenen heeft het jou gekost?)

1 opmerking:

  1. Hihi, heel veel.......en het blijft niet alleen bij schoenen?!
    En het tijdbestek van 1 jaar???
    Trek daar maar wat langer voor uit, hihi

    Welkom bij de Grote Munsterlander Club!!

    Groetjes
    Bianca
    En een dikke poot van Amber

    BeantwoordenVerwijderen