dinsdag 4 december 2012

Onze 1e vossenjacht.

Vorige week werd ik door Bert gevraagd of ik vandaag mee wilde op vossenjacht.
Helaas moest ik werken tot half 2, maar ik mocht nakomen.
Om half 3 stond ik met Abby tussen de jagers.

We moesten een drift lopen door mosterd-zaad.
Keurig op lijn. We liepen met 6 voorjagers op lijn,
en op de buitenranden stonden nog jagers met geweer.
3 honden deden het werk.
2 ervaren Duitse Staande draadharen en Abby.
Wat prachtig om te zien. Ze deed het werk heel goed.
Maakte goede slagen door het veld, luisterde heel goed.
Tot ieders verbazing liepen we niet op vossen maar op wilde zwijnen.
We hebben 4 zwijnen uit de mosterd gedreven.
Omdat de meeste jagers hagel hadden, konden ze niet schieten op het zwijn.
de mannen baalden wel, jammer van zo'n lekker stukje vlees.

Eerder op de dag hadden ze 2 vossen geschoten, 6 hadden ze gemist, en 4 konijnen
Jammer dat ik moest werken. De volgende de keer mag ik weer mee.
Ik ga zeker vrij regelen.
Het was geweldig om te zien hoe goed Abby het deed. Zo van nature, eigenlijk.
Ik heb genoten van zowel Abby als de sfeer die onder de jagers hing.

Bert, weer bedankt voor de geweldige ervaring.
De volgende keer probeer ik ook wat foto's te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten