zaterdag 28 december 2013

Onverwachte jacht

Vanmiddag liep ik met een vriendin te wandelen.
Terwijl we weer richting huis liepen, zag ik in de verte auto's aan komen en mannen met
oranje petjes uitstappen.
Abby bij me geroepen en aangelijnd.
De heren stonden bij elkaar te kletsen en te drinken.
Toen ze mij zagen begonnen ze meteen te vragen of ik zin had nog een paar driften mee te lopen.
Ik stond even een beetje te twijfelen, komt Bianca van de andere kant aan gewandeld.
Ook zij werd gevraagd.
Tja, de keuze was toen snel gemaakt.
Uiteindelijk hebben we nog 3 driften mee kunnen lopen.
Helaas geen vos gezien.

We kregen een uitnodiging om mee te gaan naar Huize de Beuk, de oude boswachterswoning in het Savelsbos, voor een hapje en een drankje.

Tja, we zijn allebei 2 bourgondiërs, dus dat slaan we niet af.
Bianca en ik zijn te voet naar het huis gelopen.

Een oudere foto van Huize de Beuk.





Na gezellig met de jagers gegeten en gekletst te hebben zijn we weer door het bos naar Cadier en Keer gelopen. Het was eerst pikkedonker, maar de ogen wennen snel en konden we de weg goed vinden.
De mannen wilden ons eerst wel naar huis brengen, omdat ze bang waren dat ons wat zou overkomen.
Stel je voor dat er vieze mannen in het bos zitten.
Nadat ik ze verzekerd had dat we daar niet bang voor hoefden te zijn omdat de vieze mannetjes nu bij elkaar in Huize de Beuk zaten mochten we gaan.
Na een half uur lopen waren we weer thuis.
Een onverwachte verrassing en een mooi verjaardagscadeau voor Bianca.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten