maandag 23 april 2012

Naar de show in Goes.

Het begon allemaal tijdens de aanleg proef.
Ik kreeg van Dhr. Arxhoek complimentjes over Abby.
Hij was helemaal verliefd op dit hondje, en hij zei dat hij haar het mooiste van het nest vond.
Ik zou met haar show moeten gaan lopen.
Tja, dat wilde ik dan toch wel eens gaan proberen.
Bianca ging met Casper naar Goes, zodoende dat ik Abby daar ook ingeschreven had.
Tijdens de cursus zaterdag nog wat geoefend, want show lopen is eigenlijk ook wel een vak.
Zaterdag avond Abby nog wat bijgeknipt aan de pootjes en in bad gestopt.

Zondagmorgen om 5:00 uit bed. Broodjes smeren en Roger was zo lief om even met Abby te wandelen.
Om 5:50 stond Bianca voor de deur.
Abby ingeladen en toen richting Moelingen om Casper en baasjes op te halen.
Casper achter bij Abby in de bak. Maar dat ging meteen al niet goed.
Casper was helemaal " in Love" op Abby en liet haar niet met rust.
Abby klom naar voren en zat toen bij Luttgard op schoot.

Om 9:00 waren we ge-installeerd in de hal. Het was toen nog redelijk rustig.
Bianca was even het staan aan het oefenen met Casper.
Om 9.30 konden we de nummers ophalen.
We waren pas om 14:00 aan de beurt.  We moesten een hele tijd wachten voor we aan de beurt waren.
Gelukkig is er genoeg afleiding.
Er valt van alles te zien en te beleven. En natuurlijk ook kraampjes waar je van alles kan kopen.
Behalve Casper en Abby was er nog een Münsterlander aanwezig.
Onyx van Barbara van de Burgt. 
Het was een gezellige sfeer.            Even een broodje eten.


De liefde van Casper ging maar niet over.
Het enigste wat hij wilde was bij Abby liggen.

En Abby vond het prima.
De honden gedrogen zich keurig.
Geen gegrom, geen gebijt.

Na een aantal kopjes koffie en de nodige rondjes door de hallen mocht
Bianca de spits afbijten.
Hier staat ze te wachten op haar beurt.
De spanning is wel van haar gezicht af te lezen.
Ze heeft het al zo vaak gedaan, maar het blijft toch een spannende aangelegenheid.

Daar gaat ze samen met Casper.
Ze was de enigste in de ring.

De keurmeester komt Casper betasten.
Wat was het spannend!

Daarna was Onyx aan de beurt.
Ik moest nog even wachten.
Bianca staat op de achtergrond naar Onyx te kijken.
Onyx.
Zowel Onyx als Casper haalden een Uitmuntend. En moesten daarna nog tegen elkaar strijden voor de mooiste reu.
Onyx won, kreeg een CAC en werd BOB.
Casper kreeg een reserve CAC.
Beide waren dik tevreden met het resultaat.
Toen was het mijn beurt.
De zenuwen waren nu toch wel erg.
Het was mijn eerste keer, en voor Abby ook.

                                                   Abby liep keurig met mij mee.


Kijken of het gebit compleet is.

Pootjes goed zetten.

Bianca, Hellup!! Doe ik het goed?
Wat was ik zenuwachtig.
Wat was het spannend.

Abby kreeg een zeer goed.
15 Monaten alte Hündin von mittlerer Knochenstärke.
Rasse und Geslächtstypische Kopf.
Relativ feste Rücken.
Brusttiefe noch nicht voll entwickelt.
Gangwerk zum Teil etwas unkontrolliert.
Sehr Gut!
Over het gangwerk zei Bianca. Je liep wel hard maar je nam van die kleine pasjes.
Je had grotere passen moeten nemen. Dan loopt Abby ook beter.
Tja, ik wist het wel.  Ik had andere ook grote passen zien nemen en nog gedacht daar moet ik aan denken. Maar dan sta je daar voor het eerst helemaal alleen in die ring, en dan denk waar ben ik in hemels naam aan begonnen! Ik had Bianca  met Abby moeten laten lopen.
Maar zo leer je het natuurlijk nooit.
Al met al was ik zeer tevreden.
Het was een hele leuke leerzame dag. En ik wil echt nog wel laten zien dat ik het beter kan.
Abby heeft zich de hele dag keurig gedragen en vond het leuk.
 Geen Uitmuntend op het keurverslag, maar wel een fantastische dag.
       
Hier was alle spanning weg, en konden Bianca en ik weer lachen. 


Na de show stelde Bianca voor om nog even naar het strand te gaan.
Daar hadden we wel oren naar.
Dus daar gingen we.
                            

 Abby en ik.
                       Guido met Casper.




















        Wat een fantastische afsluiter van een geweldige dag.
Zon, zee, strand en wat te eten. Wat wil een mens nog meer?

                                           Abby aan het loeren naar de meeuwen die langs vlogen.
                                     Tja, het is en blijft toch een jachthond. Zelfs na een vermoeiende dag
                                        op een show.

Een wel verdiende Erdinger.


Broer en zus.

Na deze foto zijn we weer in de auto gestapt en terug naar Limburg gereden.

Guido, Luttgard en Bianca. Bedankt voor deze leuke dag en tot de volgende keer.
Want ik wil MEER...............

Geen opmerkingen:

Een reactie posten