donderdag 5 juli 2012

Schietoefening deel 3

Gisteren was het weer zover.
Ik ben met Abby weer naar St Geertruid gegaan om te oefenen op haar schotvastheid.
Roger was deze keer ook mee om foto's te maken.
Het was weer een leuke avond.
Quinty en Frederique waren ook mee gegaan.

Bert zag al meteen een aantal duiven in het terf zitten, toen ze opvlogen werd er een geschoten.
Abby op apport gestuurd. En ze ging ook.
Ze had niet kunnen zien waar de duif viel, dus ze moest met de neus werken.

Gevonden

Tja, en nu........
Abby is opeens "vergeten" dat je een duif naar de baas moet brengen.

Toch pakte ze de duif op, na enig aandringen.

En ja hoor, weer richting auto.

Abby aangelijnd en de duif weer tussen het terf gegooid.
Nu kon ze ook zien waar de duif ongeveer landde.
Terwijl ik gooide, schoot Bert.

Deze keer ging het goed.
Abby apporteerde de duif en kwam hem naar mij brengen.
Terwijl Quinty en ik de duif inspecteren krijgt Abby een
knuffel van Bert.

Om het voor Abby interessant te houden hebben we veel van terrein gewisseld.
Hier zijn we in een holle weg, in een soort greppel, met aan beide kanten stijl oplopende wanden.
Het doel: nog een duif schieten uit een boom. of een konijn.
Kijken hoe Abby reageert als er geschoten wordt tussen de bomen.

Bert had hier weer een duif geschoten.
Abby op apport gestuurd.
Het was niet makkelijk, ze moest een steile heling op....
en de duif leefde nog.
Toen ze de duif oppakte begon die te fladderen.
Daar werd ze even onzeker van........
Wat moet ik nou?
Toch pakte ze de duif op en bracht en naar beneden.
Daar liet ze hem vallen.
Abby aan de lijn gepakt en haar de duif een stuk laten dragen.

Ik kom eraan........

Bert schoot nog een keer langs de bosrand.
Ik gooide de duif en Abby ging hem halen.



Dit heb ik nog eens herhaald, maar dan zonder schot.

Hierna zijn we weer verder gegaan. Terug naar de auto en naar een andere plek gereden, kijken of we een
kraai konden schieten, maar die beesten zijn een stuk slimmer.....
                                                  
                                                     Quinty en ik met de "buit"
                                                         2 houtduiven.

Abby vindt de jagersauto geweldig.

Quinty ook...........

Ik, Frederique, Quinty en Bert
Abby vindt Bert geweldig.

Bert sluipend naar de bomen waar de kraaien in zaten, maar zoals ik al zei,
die beesten zijn niet van gisteren.

Aan het kijken of we Bert nog zagen, maar die was verdwenen.

Ook Abby had zich verdekt opgesteld.

Bert kwam langs de andere kant weer terug, maar de kraaien waren hem te slim af geweest.

In de appelboomgaard hebben we weer een aantal reeën gespot.
We hebben er zeker 6 gezien.

Een reetje zat tussen het koren, en hield zich heel stil.


Frederique met Abby.
Frederique gaat wel vaker met haar vader mee op jacht.
Ze is nog maar jong, maar ze weet meer over reeën, varkens en jagen dan menig
volwassen mens.
De kinderen krijgen het met de paplepel ingegoten.

We hebben nog 2 schoten in open veld gelost.
Ik gooi de duif weg, Bert schiet en Abby moet de duif halen.





Roger kreeg ook een keer de duif van Abby


Nog even een knuffel halen bij Bert.
Daarna zijn we gestopt.


Het was weer een leerzame avond voor Abby.
De afwisseling werkte goed.
Als beloning mocht ze de duif naar de auto dragen. Op de terugweg naar huis hebben we nog 2 keer een haas gezien. Het is een tijdlang niet goed gegaan met de hazenstand, maar deze is zich weer een beetje aan het herpakken.
Daarna heeft ze nog tot in de late uurtjes gespeeld met Boris en Axel. De ruwharige teckels van Bert en Wendy.
Axel en Abby hebben zich gevonden, dat zijn 2 dikke maatjes geworden.

Ik vond het weer een geweldige avond.
Bert ik kan je niet genoeg bedanken dat je dit voor mij en Abby doet.
Maar ik maak het goed met jullie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten