zaterdag 7 juli 2012

Vakantie van Abby

Wij hebben 2 weekjes vakantie achter de rug.
Ik heb nog 1 week, maar Roger moet maandag weer gaan werken.
Abby heeft het druk gehad, want wij vinden het fijn om samen van alles te ondernemen en Abby gaat
natuurlijk mee.
Het is zelfs zo dat wij ons programma aanpassen aan Abby.
Wat zou ze leuk vinden?
Veel wandelen en zwemmen! En Roger rijdt graag auto, dus combineren we dat.
Met de auto ergens naar toe om te wandelen en/of te zwemmen.
Gisteren zijn we naar de Geul geweest met haar. daar heeft ze veel gezwommen. En ik had nog wat geoefend met de duif van woensdag.
Vanmorgen blijven uitzicht gedaan, dat deed ze keurig de volle 2 minuten.
De 8 lopen los en vast en het vooruit sturen deed ze ook niet slecht.
Laat in de middag zijn we weer naar de Eifel gegaan. Maar nu met doel.
Oefenen: apport uit water en over water. En een wandeling.
We hadden maandag een klein vennetje ontdekt wat daar ideaal voor is. Dus vandaag weer naar Roetgen gereden.
                                                 Abby is er klaar voor.

En begint alvast te zwemmen.

Maar Roger moest nog even naar het "schiereilandje" lopen
voor het apport over water.

Roger staat op de juiste plek,
met blok in de hand.
Het is de bedoeling dat ik Abby over stuur, het blok pakt
 en dat ze het blok mee
terug neemt naar mij toe.

Tijdens de lessen van Bianca ben ik maar 1 keer in de gelegenheid geweest om dat met
Abby mee te doen, dus ik vond het best spannend.
Maar Abby zwom in 1 keer over naar Roger.
De afstand was niet zo heel groot.
Ik schat een meter of 8.
Roger haar natuurlijk goed belonen.
En laat haar het blok zien.

Tot mijn grote verbazing kwam ze met het blok meteen naar mij toe.

Snel 2 foto's gemaakt, toestel weggelegd en Abby ontvangen.
Ze gaf het blok keurig af.
Kreeg een koekje, werd uitbundig beloont en schudde zich toen pas uit.
Meteen in 1 keer goed.
Ik had tegen Roger gezegd: Als ze het goed doet houden we ermee op!
Tja, ik had niet verwacht dat het in 1 keer zou lukken.
Dus het blok in het water gegooid. Voor een apportje uit water.
Ook dat deed ze keurig. Helemaal goed.
En nu ophouden. Positief afsluiten is onze mening.
Dus we hebben het blok weggelegd en Abby heeft nog een half uur rond gezwommen en wat met takken gesleept.

Daarna hebben we nog een uurtje gewandeld.
Deze foto is wat wazig.




Hier had ze de haren geborsteld, en was ze aan het blaffen.
Ze deinsde zelfs even terug.
Roger kijken wat dat dan wel voor een eng beest kon zijn.
Was het een boomstronk in een rare vorm....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten