dinsdag 7 februari 2012

Close encounter!

Vanmiddag ging ik weer op pad met Abby.
Ik wilde het VTM- pad lopen, dat is een pad langs de bosrand.
Aan de andere kant is akkerland ( zie foto's met de rijp)
Abby liep lekker voor me uit te dansen.
Opeens hoorde ik geritsel.
Ik riep Abby bij me, en die kwam ook. ( mega-trots op haar)
Tussen de struiken zag ik iets bewegen.
Ik dacht dat het een ree was, maar het maakte wel een hoop kabaal.
Het flitste weg.
Het pad maakt een grote bocht naar rechts en daar zag ik het verder rennen.
Een wild zwijn!
Ik had er nog nooit een gezien in het wild.
En hier al helemaal niet. Ze horen niet thuis in het Savelsbos.
Mijn vriendin had er 2 jaar geleden er ook al eentje gezien, maar die hebben ze afgeschoten.
Ik was wel ontzettend blij dat Abby zo goed luiserde. ( zonder apparaat te hoeven gebruiken)
Je wil niet dat ze achter een wild zwijn aan gaat.
Jammer dat ik geen foto heb kunnen maken, voor ik mijn toestel aan had was het zwijn al verdwenen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten