maandag 18 juni 2012

Clubmatch 2012

Zondag 17 juni was de jaarlijkse Clubmatch van de NGMV.
Deze wordt georganiseerd in Hoenderloo.
Zo'n 20 kilometer van Apeldoorn.
Dus dat betekent voor uit de veren. Om 4.45 liep de wekker af.
De nodige voorbereidingen waren al getroffen. ( broodjes gesmeerd en auto ingeladen)
Om 6:00 was ik bij Bianca, en we moesten nog even naar Voeren om Luttgard en Casper op te
halen.
Om 9:00 waren we in Hoenderloo.
De honden uit de auto's geladen en ons ge-installeert.
Bianca en Anita.

Ton met Doerak en de rest van de familie
waren er ook.
Ton moest met Doerak in de Jeugdklasse.
Dus tegen Brutus.
Doerak werd 4e geplaatst ( ik weet alleen niet of het een zg of een g was)
Brutus.
Brutus werd als 1e geplaatst, met een Uitmuntend.
Hij is ook al een stuk ouder dan de andere honden en dus meer "af"
Daarbij is het gewoon een prachtige hond.
Bianca met Brutus.
Amber en Abby zijn toeschouwers.

Bianca had Casper in de tussenklasse ingeschreven.
En werd ook 1e met een U.
Later op de dag moesten de broertjes tegen elkaar voor de beste Reu van de dag.

Brutus wilde even rust en was over de voorstoelen geklommen.

De broertjes tegen elkaar.
Ze werden geen van beide uitgekozen.
Maar Bianca kan tevreden zijn over haar mannen.

Na de lunchpauze waren de teven aan de beurt.

Ik met Abby in de ring.

Schofthoogte meting.
Abby is 60,5 cm.
De meting is verplicht voor alle honden ouder dan 15 maanden.


Er wordt gekeken of het gebit compleet is

Nog een keer lopen.

Nr1 en Nr2
We hadden een mooi keurverslag gekregen en een Uitmuntend.
De keurmeester vond beide honden erg mooi, maar ze moest een keuze maken.
De andere hond was ook erg mooi, en werd veel beter gepresenteerd.
De keus was daarom op het andere hondje gevallen.
Ik had nog getwijfeld of ik Bianca met Abby zou laten lopen,
maar ik wil het graag ook leren en zoiets leer je alleen door het vaak te doen.

Het Keurverslag van Abby.
Teefje, 16 maanden,
mooi ras en geslachtstype,
goed vrouwelijk hoofd, met goed oor, oog en gebit.
goede boven en onderbelijning
Haar schouder zou wat verder naar achter mogen liggen.
bekken tikje hellend.
Hoekingen voor en achter voldoende.
Gangwerk voor wat los.
in aanleg goede beharing en bevedering.
Prima ringgedrag.
Uitmuntend.

Nou daar zijn we trots op.

Na het showen kon ze eindelijk even spelen met haar grote vriend Casper.
Ze zijn echt dikke maatjes.

Of toch niet???
Jawel hoor, het ziet er eng uit maar er komt geen gegrom aan te pas.
Mijn Münster-monster

Abby en ik hebben ook nog een behendigheids-parcourtje gedaan.
De 1e keer was even wennen, maar Abby had het daarna meteen door.
Ze deed het erg goed.
helaas geen foto's.

Abby en Brutus samen op de foto.

Bianca was met Amber als laatste.
Zij was ingeschreven bij de kampioensklasse.


Mika met Anita.
Ook in de kampioensklasse.
Mika heeft een hele apart kleur.

Bianca werd 2e met Amber, en uiteraard een U.

3 bekers mee naar huis.
4 mooie keurverslagen, met 4 Uitmuntend.
Abby, 2e in de jeugdklasse.
Brutus, 1e in de jeugdklasse.
Amber, 2e in de kampioensklasse.
Casper, 1e in de jongehondenklasse.

Moe maar voldaan gingen we na de BBQ weer naar huis.
Abby en Amber liggen samen te slapen in bench.

Casper kan zijn ogen bijna niet meer open houden.

Amber!

Toen we na een rit van meer dan 2 uur weer thuis kwamen, dacht ik;
Ik laadt de auto uit en ga met Abby even een boswandeling maken.
Dat had ze wel verdient vond ik.

Echter het liep een beetje anders.
Bij thuiskomst lag dit op de oprit..

En deze zat bij ons in de tuin.

Deze onfortuinlijke Havik was met zijn prooi tegen een raam van de bovenverdieping aangevlogen.
Waarschijnlijk opgejaagd door kraaien.
Het arme dier kon niet meer vliegen.
Ik heb de dierenambulance gebeld.
Die waren nog met een klusje bezig, een uurtje later kwamen ze de gewonde havik halen.
Helaas voor Abby zat er geen boswandeling meer in, het was al donker aan het worden.
We hebben de dag afgesloten met een rondje door het veld.
Daarna is Abby in diepe slaap gevallen op haar plekje op de bank.
Ik denk dat ze gedroomd heeft over hoe je een havik vangt terwijl je over een behendigheidsparcours rent.......................

Geen opmerkingen:

Een reactie posten