vrijdag 29 juni 2012

Schietoefening deel 2

Gisteravond had ik weer met Bert afgesproken om te gaan schieten.
Abby was de hele dag al een beetje dwars, dus dat beloofde wat.
Het weer was ook niet echt prettig, broeiierig warm en onweer in de lucht.
Maar ik had er wel enorme zin in.
Dus om 20:00 was ik bij Bert en Wendy.
Wendy en de kinderen, Quinty en Frederique gingen ook mee.
De kinderen boden meteen aan om foto's te maken. Daar was ik wel blij mee want en met hond bezig zijn en foto's maken gaat niet.
Wendy werd gebombardeerd tot dummy-gooier. 
Onderweg naar het veld zag Bert een kraai in een boom zitten.
Die werd uit de boom geschoten, en Abby werd op apport gestuurd.

Tja, die afwerking.....



Wendy met kraai.

Abby met kraai.

In plaats van de kraai naar mij te brengen, rende Abby naar
de auto en legde hem op de versnellingspook..

Eigenlijk moest ik kwaad worden, maar het was zo hilarisch.
De deuren van de auto maar dicht gedaan en opnieuw geprobeert.

                   Deze ging goed.
  
                                                                           
                                                                         De kraai weer aan Wendy geven.

















                                         Bert weer klaar om te schieten.


Abby vond het warm.

















en denkt er zo het hare van........
gekke baasje met haar gedoe.

 



Daarna hebben we de kraai in een bietenveld gegooid
Abby vond de kraai 2 keer meteen.
En bracht hem ook terug.
Daarna had ze er genoeg van.



Op de terugweg hebben we zeker 10 reeën gezien.


Abby schrikt eigenlijk niet meer van het schot.
Ze weet ook als er een schot valt, dan moet ik iets halen.
Alleen had ze gisteren haar dag niet zo.
Ze verloor snel haar interesse, en dan moesten we iets anders verzinnen.
i.p.v de kraai een dummy of een ander veld.
Belangrijk is dat ze niet meer schrikt.
Ik ben benieuwd hoe we het in Meijel gaan doen samen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten