maandag 4 juni 2012

Show in Bennekom.

Terwijl Nederland de koudste junidag sinds 1975 beleefde en het net zo koud was als afgelopen Kerst
volgens de nieuwslezer, zaten Bianca en ik op de jachthondenshow in Bennekom. Op een buiten-terrein.
Het hemelwater kwam met bakken uit de lucht vallen.
En we waren blij met de partytent die Bianca had meegenomen. Zo zaten we in ieder geval nog een beetje droog.

Om 5 uur 's morgens liep de wekker. Roger was weer zo lief om Abby even uit te laten zodat ik even op mijn gemak naar buienradar kon kijken en een boterhammetje kon eten.
Zoals al voorspeld door Piet, het zou de hele dag regenen.
Gelukkig had ik zaterdag mijn broek en jas nog waterdicht gemaakt, en daar was ik ook erg blij mee.
Bianca twijfelde nog of ze de tent wel zou meenemen.
Eerst nog even naar Voeren om Casper op te halen. Ik had me al voorbereid en voor Abby een tuigje gekocht om haar eventueel op de achterbank te leggen na de avances die Casper maakte toen we naar Goes gingen. Maar deze keer ging het goed. Ze hebben samen wat liggen spelen en wat liggen slapen.
Het is een leuk koppel samen.
Naar een rit van ongeveer 2 uur kwamen we aan in Bennekom. Ondertussen regende het behoorlijk.
Op ons plekje de tent op gezet. Waar ook Hennie Ijpelaar met zijn familie was neer neergestreken met Kalle. ( de oom van Abby en Casper) En daar zijn we best een beetje trots op want Kalle is een Super-kampioen.
Even daarna kwamen Roland en Anita met Jillz en Mika. En zij hadden nog een dame erbij met een Drentse Patrijs. Fam. Ten Boome was ook aanwezig met de clubwinkel die ze maar niet uitgestald hadden vanwege het zeer slechte weer. Zij hadden Cay bij zich.
Geweldig om te zien dat alle honden bij elkaar liggen en zich allemaal goed verstaan.

Rond 11 uur waren de Münsterlanders aan de beurt.
Tot onze grote verbazing kreeg Casper een Goed. Vorige week nog Jeugd- Kampioen geworden, en nu deze teleurstellende uitslag. Niemand begreep er iets van, maar het blijft een jury sport.
Ik zag de bui al hangen. Casper een goed, dan zal ik het niet veel beter doen.
Na Casper kwam Kalle, die natuurlijk wel een uitmuntend haalde.
Daarna was ik.  Grote passen nemen. En Abby tja, die liep naast mij te jumpen en te galopperen en tevens proberen de regen van zich af te schudden. De keurmeester kwam haar betasten en bekeek haar gebit en Abby gedroeg zich keurig.
Toen moest ze voorstaan, en achter stond ze te wijd. Iedere keer probeerde ik haar goed te zetten maar zij verzette haar achterpoot iedere keer.
Uiteindelijk kreeg ik een Zeer Goed.

Het keurverslag.
15 Maanden, nog volop in ontwikkeling. adellijke hoofd met goede verhoudingen.
Compleet schaargebit, oog mag donkerder, goed oor.
Compacte lichaamsbouw, goede bouw en belijning.
Prima voorborst, borstdiepte nog volop in ontwikkeling.
Goede hoeking voor, matige achter. Goede staartlengte en dracht.
Gangwerk passend bij haar leeftijd, wat los.
Goed gedrag.

Al met al vindt ik het een mooi keurverslag. Een uitmuntend halen we nog wel een keer.

Jillz kreeg ook een zeer goed, terwijl zij ook al vaak een uitmuntend gehaald heeft.

Jade  kreeg wel een uitmuntend.
Die moest erna tegen Kalle.
Kalle werd B.O.B


Na de keuringen hebben we met zijn allen vlaai gegeten die Bianca had meegenomen.
Om een uur of 1 werd het even wat droger en zijn Bianca en ik over het terrein gelopen.
We zagen al mensen vertrekken met hun honden. Normaal mag je pas na 3.00 weg.
We hebben de spullen in gepakt en zijn richting huis gegaan.
We waren koud, nat en moe. Ik was tevreden, Bianca wat minder, maar gelukkig is de druk er vanaf.
Casper heeft zijn titel al binnen.
Volgende naar Tilburg. Wie weet halen we daar een Uitmuntend.
Het zal in ieder geval wel gezellig worden.

Veel foto's heb ik niet gemaakt omdat het zo hard regende.
Met paraplu en hond in de hand, is foto's maken nogal moeilijk.
                 
             Bianc met Casper en Abby, die weer eens niet stil kon zitten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten